укр рус eng
 

Комитеты предпринимателей

Чи забезпечить новостворене БЕБУ (Бюро економічної безпеки України) усунення дублювання функцій різних правоохоронних органів по боротьбі з економічними злочинами (контролю бізнесу)?

Іншими словами: чи буде сприяти Бюро економічної безпеки України зменшенню тиску на бізнес з боку інших правоохоронних органів?

Іншими словами: чи буде сприяти Бюро економічної безпеки України зменшенню тиску на бізнес з боку інших правоохоронних органів?
Адже загальновідомо, що діюче нормативне забезпечення діяльності діючих в Україні правоохоронних відомств щодо їх повноважень по боротьбі з економічними злочинами призводить до того, що з перевірками до бізнесу приходять представники усіх, без виключення, правоохоронних органів. А часто, під приводом перевірки навіть одних і тих же операцій, одного і того ж суб’єкта господарювання, відкриваються кримінальні провадження одночасно в різних правоохоронних відомствах зі всіма витікаючи ми з цього наслідками.
Усе це створює значні труднощі функціонування бізнесу в Україні. І саме усунення такого дублювання усіх правоохоронних органів щодо їх можливості втручання в бізнес-процеси є однією з головних цілей створення БЕБУ, про що, зокрема, прямо зазначено в пояснювальній записці до законопроекту (який потім став Законом) «Про Бюро економічної безпеки України».
БЕБУ створено (Закон 1150-IХ набрав чинності 25.03.2021)! Але чи зможе новостворене Бюро функціонувати відповідно до задекларованої мети як єдиний правоохоронний орган, покликаний боротися з економічними (фінансовими) злочинами?
Відповідь на це питання залежить від того, яким саме буде нормативне, законодавче регламентування його діяльності та нормативне регулювання інших правоохоронних органів щодо розслідування економічних (фінансових) злочинів.
А тепер головне: якщо судити про результативність, якість законодавчого забезпечення діяльності БЕБУ на підставі аналізу норм, які містить законопроект 3959-1 (автор народний депутат С. Іонушас; голова комітету Д. Монастирський), а саме він вносить зміни в діюче в Україні законодавство у зв’язку з запровадженням діяльності БЕБУ, то ніякого усунення дублювання правоохоронних органів по так званій боротьбі з економічними злочинами (читай: втручанню в бізнес), зменшення тиску правоохоронних органів на бізнес не відбудеться.
Банально створюється іще один правоохоронний орган, і зовсім не факт, що в такому вигляді роль його щодо бізнесу буде краще, ніж роль діючої податкової міліції, яка зараз носить назву Державна фіскальна служба України.
Робоча група по підготовці законопроекту 3959-1 до ІІ читання під головуванням народного депутата М. Павлюка (фракція «Слуга народу»; комітет забезпечення правоохоронної діяльності) відхилила пропозиції народних депутатів О.Ю. Устінової, Я.І. Железняка, О.М. Василевської-Смаглюк, А.І. Холодова. щодо обов’язку процесуальних керуючих та слідчих інших відомств, у випадку відкриття ними кримінальних проваджень, які відносяться до підслідності БЕБУ, впродовж певного терміну (3, 5 або 10 днів, за різними варіантами) передавати їх для подальшого розслідування до Бюро.
Було відхилено також пропозиції щодо заборони детективам БЕБУ давати окремі доручення на проведення слідчих і розшукових дій оперативним працівникам інших правоохоронних відомств.
І, таким чином, якщо законопроект 3959-1 в такому вигляді буде прийнято і він стане Законом, то правоохоронці будь-яких існуючих в Україні відомств, як і сьогодні будуть продовжувати втручатися в роботу бізнесу та мати можливість здійснювати, у тому числі, неправомірний тиск на бізнес, бо прийнятий в такому вигляді Закон (законопроект 3959-1) не містить щодо цього будь-яких запобіжників.
А обіцянки влади щодо того, що новостворене БЕБУ буде єдиним органом, відповідальним за боротьбу з економічними злочинами і що буде усунено дублювання відповідних функцій у різних правоохоронних органів – так і залишаться обіцянками!
Йосип Бучинський
Голова Адвокатського об’єднання «Яр.ВАЛ»
Голова Комітету з безпеки ведення бізнесу Київської 
торгово-промислової палати
Заслужений юрист України

Адже загальновідомо, що діюче нормативне забезпечення діяльності діючих в Україні правоохоронних відомств щодо їх повноважень по боротьбі з економічними злочинами призводить до того, що з перевірками до бізнесу приходять представники усіх, без виключення, правоохоронних органів. А часто, під приводом перевірки навіть одних і тих же операцій, одного і того ж суб’єкта господарювання, відкриваються кримінальні провадження одночасно в різних правоохоронних відомствах зі всіма витікаючи ми з цього наслідками.

Усе це створює значні труднощі функціонування бізнесу в Україні. І саме усунення такого дублювання усіх правоохоронних органів щодо їх можливості втручання в бізнес-процеси є однією з головних цілей створення БЕБУ, про що, зокрема, прямо зазначено в пояснювальній записці до законопроекту (який потім став Законом) «Про Бюро економічної безпеки України».

БЕБУ створено (Закон 1150-IХ набрав чинності 25.03.2021)! Але чи зможе новостворене Бюро функціонувати відповідно до задекларованої мети як єдиний правоохоронний орган, покликаний боротися з економічними (фінансовими) злочинами?

Відповідь на це питання залежить від того, яким саме буде нормативне, законодавче регламентування його діяльності та нормативне регулювання інших правоохоронних органів щодо розслідування економічних (фінансових) злочинів.
А тепер головне: якщо судити про результативність, якість законодавчого забезпечення діяльності БЕБУ на підставі аналізу норм, які містить законопроект 3959-1 (автор народний депутат С. Іонушас; голова комітету Д. Монастирський), а саме він вносить зміни в діюче в Україні законодавство у зв’язку з запровадженням діяльності БЕБУ, то ніякого усунення дублювання правоохоронних органів по так званій боротьбі з економічними злочинами (читай: втручанню в бізнес), зменшення тиску правоохоронних органів на бізнес не відбудеться.

Банально створюється іще один правоохоронний орган, і зовсім не факт, що в такому вигляді роль його щодо бізнесу буде краще, ніж роль діючої податкової міліції, яка зараз носить назву Державна фіскальна служба України.
Робоча група по підготовці законопроекту 3959-1 до ІІ читання під головуванням народного депутата М. Павлюка (фракція «Слуга народу»; комітет забезпечення правоохоронної діяльності) відхилила пропозиції народних депутатів О.Ю. Устінової, Я.І. Железняка, О.М. Василевської-Смаглюк, А.І. Холодова. щодо обов’язку процесуальних керуючих та слідчих інших відомств, у випадку відкриття ними кримінальних проваджень, які відносяться до підслідності БЕБУ, впродовж певного терміну (3, 5 або 10 днів, за різними варіантами) передавати їх для подальшого розслідування до Бюро.

Було відхилено також пропозиції щодо заборони детективам БЕБУ давати окремі доручення на проведення слідчих і розшукових дій оперативним працівникам інших правоохоронних відомств.

І, таким чином, якщо законопроект 3959-1 в такому вигляді буде прийнято і він стане Законом, то правоохоронці будь-яких існуючих в Україні відомств, як і сьогодні будуть продовжувати втручатися в роботу бізнесу та мати можливість здійснювати, у тому числі, неправомірний тиск на бізнес, бо прийнятий в такому вигляді Закон (законопроект 3959-1) не містить щодо цього будь-яких запобіжників.
А обіцянки влади щодо того, що новостворене БЕБУ буде єдиним органом, відповідальним за боротьбу з економічними злочинами і що буде усунено дублювання відповідних функцій у різних правоохоронних органів – так і залишаться обіцянками!

Йосип Бучинський

 

Голова Адвокатського об’єднання «Яр.ВАЛ»

Голова Комітету з безпеки ведення бізнесу Київської торгово-промислової палати

Заслужений юрист України

Іншими словами: чи буде сприяти Бюро економічної безпеки України зменшенню тиску на бізнес з боку інших правоохоронних органів?Адже загальновідомо, що діюче нормативне забезпечення діяльності діючих в Україні правоохоронних відомств щодо їх повноважень по боротьбі з економічними злочинами призводить до того, що з перевірками до бізнесу приходять представники усіх, без виключення, правоохоронних органів. А часто, під приводом перевірки навіть одних і тих же операцій, одного і того ж суб’єкта господарювання, відкриваються кримінальні провадження одночасно в різних правоохоронних відомствах зі всіма витікаючи ми з цього наслідками.Усе це створює значні труднощі функціонування бізнесу в Україні. І саме усунення такого дублювання усіх правоохоронних органів щодо їх можливості втручання в бізнес-процеси є однією з головних цілей створення БЕБУ, про що, зокрема, прямо зазначено в пояснювальній записці до законопроекту (який потім став Законом) «Про Бюро економічної безпеки України».БЕБУ створено (Закон 1150-IХ набрав чинності 25.03.2021)! Але чи зможе новостворене Бюро функціонувати відповідно до задекларованої мети як єдиний правоохоронний орган, покликаний боротися з економічними (фінансовими) злочинами?Відповідь на це питання залежить від того, яким саме буде нормативне, законодавче регламентування його діяльності та нормативне регулювання інших правоохоронних органів щодо розслідування економічних (фінансових) злочинів.А тепер головне: якщо судити про результативність, якість законодавчого забезпечення діяльності БЕБУ на підставі аналізу норм, які містить законопроект 3959-1 (автор народний депутат С. Іонушас; голова комітету Д. Монастирський), а саме він вносить зміни в діюче в Україні законодавство у зв’язку з запровадженням діяльності БЕБУ, то ніякого усунення дублювання правоохоронних органів по так званій боротьбі з економічними злочинами (читай: втручанню в бізнес), зменшення тиску правоохоронних органів на бізнес не відбудеться.Банально створюється іще один правоохоронний орган, і зовсім не факт, що в такому вигляді роль його щодо бізнесу буде краще, ніж роль діючої податкової міліції, яка зараз носить назву Державна фіскальна служба України.Робоча група по підготовці законопроекту 3959-1 до ІІ читання під головуванням народного депутата М. Павлюка (фракція «Слуга народу»; комітет забезпечення правоохоронної діяльності) відхилила пропозиції народних депутатів О.Ю. Устінової, Я.І. Железняка, О.М. Василевської-Смаглюк, А.І. Холодова. щодо обов’язку процесуальних керуючих та слідчих інших відомств, у випадку відкриття ними кримінальних проваджень, які відносяться до підслідності БЕБУ, впродовж певного терміну (3, 5 або 10 днів, за різними варіантами) передавати їх для подальшого розслідування до Бюро.Було відхилено також пропозиції щодо заборони детективам БЕБУ давати окремі доручення на проведення слідчих і розшукових дій оперативним працівникам інших правоохоронних відомств.І, таким чином, якщо законопроект 3959-1 в такому вигляді буде прийнято і він стане Законом, то правоохоронці будь-яких існуючих в Україні відомств, як і сьогодні будуть продовжувати втручатися в роботу бізнесу та мати можливість здійснювати, у тому числі, неправомірний тиск на бізнес, бо прийнятий в такому вигляді Закон (законопроект 3959-1) не містить щодо цього будь-яких запобіжників.А обіцянки влади щодо того, що новостворене БЕБУ буде єдиним органом, відповідальним за боротьбу з економічними злочинами і що буде усунено дублювання відповідних функцій у різних правоохоронних органів – так і залишаться обіцянками!Йосип БучинськийГолова Адвокатського об’єднання «Яр.ВАЛ»Голова Комітету з безпеки ведення бізнесу Київської торгово-промислової палатиЗаслужений юрист України

Читайте также:Комітет підтримки експорту та інвестицій КЕІГалузеві комітети підприємців при Київській ТППСПИСОК ЧЛЕНІВ КОМІТЕТУ ЖІНОК-ПІДПРИЄМНИЦЬ КТППКриміналізація товарної контрабанди: загрози від прийняття законопроекту №5420 в запропонованій до першого читання редакціїДруге засідання Комітету підтримки експорту та інвестицій – діалог влади та бізнесуЗберігати сили та концентрацію уваги – запорука успіху!Комітет підтримки експорту та інвестицій: подальші кроки задля просування експортного потенціалуНові ініціативи, продуктивна робота та перспективні можливості Комітету жінок-підприємниць КТПП у 2021 роціКомітет підтримки експорту та інвестицій при Київській ТПП – як практичний інструмент для українських експортерівКоронавірус, карантин, бізнес - закон!

Календарь событий

Июль 2022
ПнВтСрЧтПтСбВс
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ул. Б. Хмельницкого, 55,
Киев,  01054, Украина
info@kcci.org.ua
Киевская торгово-промышленная палата.
© 2014 Все права защищены. Разработка сайта - Exipilis