Новини Київської ТПП
Що робити бізнесу під час відключення електроенергії та повітряних тривог?
Гаряча лінія Торгово-промислової палати України та регіональних торгово-промислових палат останній тиждень дійсно гаряча від звернень з усієї України від бізнесу та журналістів із питаннями, що робити, коли неможливо виконати зобов'язання і нормально працювати під час повітряної тривоги чи відключення електроенергії.
На жаль, удари по об’єктах електрогенерації приносять не тільки побутові незручності, а й створюють великі проблеми для бізнесу.
Кілька практичних порад, як мінімізувати можливі проблеми та збитки у цій ситуації:
Перше. Якщо ви розумієте, що не зможете виконати ваші зобов'язання у передбачені угодою терміни, повідомте письмово вашого контрагента про неможливість своєчасного виконання і запропонуйте укласти додаткову угоду з продовженням термінів виконання зобов'язань та корегуванням календарних планів, графіків з урахуванням роботи в умовах воєнного стану. Як свідчить практика часів ковідних локдаунів, 70% таких ситуацій вирішувалися добровільно, за згодою сторін.
Друге. Якщо сторони не досягли згоди, або контракт вимагає підтвердження можливих змін, або контрагент – державна структура, де завжди хочуть підстрахуватися якимось документом, це може бути висновок про істотні зміни умов виконання контракту відповідно статті 652 Цивільного кодексу України.
Якщо ваше виробництво може функціонувати з технологічним перервами, коли зупинка внаслідок відключення чи тривоги не впливає радикально на технологічний процес, то достатньо такого висновку, коли є згода сторін або для використання у якості доказу у суді.
Третє. Якщо виробничий процес носить безперервний характер і зупинка його унеможливлює, то по статті 14-1, яка визначає обставини непереборної сили, Закону про ТПП України можна на вимогу контрагента отримати сертифікат про настання обставин непереборної сили (форсмажор), який засвідчить неможливість виконання зобов'язань з об'єктивних, незалежних від виконавця причин.
Четверте. Куди і з якими документами йти? До ТПП України або найближчої регіональної трогово-промислової палати.
Список документів для отримання висновку про істотні зміни умов виконання контракту, невеликий: сам контракт, заява у довільній формі, суть бізнес-процесу, сканкопія графіка відключень чи тривог з сайту обленерго, копія повідомлення сторони контракту. За необхідності експерт попросить додаткову інформацію. Інформація із переліком документів, необхідних для отримання сертифікату про форсмажорні обставини є на сайті торгово-промислових палат.
Отакі прості речі допоможуть уникнути проблем юридичного характеру, штрафних санкцій і цивілізовано пережити непрості часи на шляху до перемоги.
Джерело - shcho-robiti-biznesu-pid-chas-vidkljuchennja-elektroenerhiji-ta-povitrjanikh-trivoh-890902.html
Детальну інформацію щодо засвідчення форс-мажорних обставин Ви можете знайти за посиланням:https://kiev-chamber.org.ua/uk/74/2860.html
Детальну інформацію щодо отримання висновку про істотну зміну обставин Ви можете знайти за посиланням: https://kiev-chamber.org.ua/uk/74/321.html
Читайте також:Підтримка тих, хто потребує: Київська ТПП разом з партнерами передали гуманітарну допомогу курсантам-сиротам Військового інституту телекомунікацій та інформатизаціїБезкоштовний вебінар на тему «Підприємство включили до плану податкових перевірок: до чого готуватисяКиївська ТПП відвідала підприємство «ФАВОР»Нові зміни у законодавстві про мобілізацію: практичний семінар для бізнесуРеєстрація на дводенний семінар "Енергетична незалежність бізнесу"Візит Київської ТПП на "Завод Сторожук": зміцнюємо співпрацю з лідером у виробництві кованих виробів в УкраїніОголошення конкурсу «Кращий експортер року» у місті КиєвіВ Києві відбулося нагородження переможців конкурсу "Столичний стандарт якості"Візит керівництва Київської ТПП до ТОВ «ЛС ПРОФІ»Посол Японії в Україні зустрівся з мером Кіото і запропонував поглибити співпрацю з містами-побратимами Києвом та Кіото
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis