Відділ правової експертизи
Висновок про істотну зміну обставин
Підтвердження істотної зміни обставин за договірними зобов’язаннями здійснюється відповідно до Порядку підготовки та видачі висновків про істотну зміну обставин (hardship) Київською торгово-промисловою палатою, затвердженого рішенням Президії Київської ТПП від 16.10.2025 № 6(6).
Висновок про істотну зміну обставин видається на підставі ст. 652 ЦК України з метою зміни або розірвання договору.
Істотна зміна має місце лише за наявності одночасно таких умов:
1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;
2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;
3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;
4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
Для отримання вищезазначеної послуги потрібно подати Заяву встановленої форми.
Бланк Заяви на підготовку та видачу висновків про істотну зміну обставин.
Оригінал Заяви разом з додатками подається на паперових носіях за адресою: вул. Богдана Хмельницького, буд. 55, м. Київ, 01054, Україна шляхом особистої подачі або поштового зв’язку (Укрпошта/Нова пошта тощо). У разі направлення поштовими службами просимо обирати адресну доставку за адресою: вул. Богдана Хмельницького, буд. 55, м. Київ, 01054.
Додані до Заяви документи мають бути подані у належним чином завірених копіях відповідно до вимог чинного законодавства України.
Після проходження реєстрації на електронну пошту, зазначену в Заяві, направляється скан-копія рахунку та проєкт акту наданих послуг. Оригінал рахунку видається Заявнику за вимогою.
Відповідно до затверджених тарифів замовник здійснює оплату послуг, пов’язаних із:
- розглядом заяви і наданих документів;
- оформленням та видачею висновку про істотну зміну обставин.
Розгляд документів починається з наступного дня після оплати рахунку. Надання послуг здійснюється у звичайному або терміновому режимі (за бажанням Заявника).
Строк розгляду Заяви та доданих до неї документів за звичайним тарифом становить 7 робочих днів з моменту оплати рахунку та надання всіх необхідних документів, за терміновим режимом – 2 робочих дні. Строк підготовки Висновку за звичайним тарифом становить 3 робочих дні після прийняття рішення про наявність істотної зміни обставин, за терміновим режимом – 2 робочих дні.
У разі, якщо за результатом розгляду Заяви і наданих документів вбачається, що істотна зміна обставин недостатньо обґрунтована або відсутні підстави/умови для підтвердження і т.п., Київська ТПП надсилає Заявникові відповідь про відкладення розгляду заяви для можливості надання додаткових пояснень, документів, доказів тощо або про відмову в підтвердженні.
Ми завжди раді Вам допомогти та відкриті до співпраці!
Звертайтесь за контактами:
тел.: (044) 482-04-38, (044) 482-39-71
Дарина ПЛОТЯН - начальник відділу правової експертизи Київської ТПП, уповноважена особа із засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)
тел.моб.: +38 063 3189 315
+38 095 3189 315
e-mail: urist5@kcci.org.ua
Олена БИХ - провідний юрисконсульт відділу правової експертизи КТПП, уповноважена особа із засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)
тел.моб.: +380997745581
e-mail: urist2@kcci.org.ua
Читайте також:Засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)Розробка та експертиза документів для бізнесуПредставництво інтересів замовниківУсні та письмові консультації з правових питаньОренда конференц залу
Відділи
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis