укр eng
 

Комітети підприємців

Страхування транспортування термочутливих вантажів є найбільш складним видом страхових послуг

У страхуванні вантажів все складно, а в страхуванні термочутливих вантажів ще складніше, зазначив у своєму виступі в ході практичної конференції «Диверсифікація ринків збуту продукції фармацевтичних підприємств. Особливості транспортування термочутливих вантажів до вимог GDP» Директор Oakeshott British Insurance Agency Юрій Гришан. 

Вантажі повинні страхувати експортери, адже якщо вони це не зроблять, то імпортери, застрахувавши вантаж просто "взують" їх, оскільки перевірити вартість страховки практично неможливо. Крім того, імпортери можуть страхувати ризики перевезення вантажу на дуже вузьких умовах. Наприклад, судно потрапило в шторм, товар пошкоджений, а виявляється, що в полісі були прописані умови тільки щодо його загибелі. Не було передбачено, наприклад, підмокання вантажу або зміни температурного режиму і т. ін. 

Страхування вантажоперевезень - одна з найбільш поширених і стародавніх страхових практик. Застрахувати можна будь-який дозволений до перевезення вантаж незалежно від виду перевезення або його географії. Основними законами, які регулюють цей процес, є Закон про морське страхування - Marine Insurance Act - прийнятий в 1906 році в Англії, і Брюссельська конвенція (Brussels Conventionon Billsof Lading) "Про уніфікацію деяких правил про коносамент" 1924 року, в яку були внесені корективи в 1968 році Брюссельським протоколом.

Причому в морській закон в останній раз зміни вносилися на початку XX століття. "Морське" -  не означає, що ці правила не поширюються на страхування залізничних, авіаційних перевезень.

Ще однією відмінною особливістю страхування вантажоперевезень є велика кількість документів, необхідних для відшкодування збитків. Але ми, як Ллойдівським брокер, маємо великий досвід щодо їх збору та обробки.

Не менш важливим є і вміння розбиратися в умовах страхування, щоб не втрапити в халепу. Адже скільки страховиків, стільки і умов. Існує безліч застережень, які впливають на отримання виплати. Наприклад, застереження, що на псування вантажу вплинуло порушення температурного режиму понад 24 годин. Існують застереження по кожній групі товару. Наприклад, Frozen Food Extension clauses - зі страхування заморожених продуктів, чотири університетські застереження зі страхування замороженого м'яса, які не застосовні для охолодженого або охололого, свіжого м'яса і т.д. Розібратися у всіх цих тонкощах без досвідченого брокера досить складно.

Для здешевлення тарифу ми можемо працювати з українським страховиком, у якого не важливо іноземний акціонер або вітчизняний. Ми маємо про це повну професійну інформацію страховика, в тому числі про перестрахувальні ємності, ліміти покриття всього, що є в цих застереженнях щодо вантажів.

Ризиків багато, і страхова гарантія на них надається, якщо власник вантажу укладає річний договір страхування,  надає всю статистику збитків перевезення таких вантажів, скільки разів ламалося обладнання і вантаж був пошкоджений за останні 5 років, докладно пояснює критерії відбору транспортних засобів, рефрижераторних контейнерів або суден-рефрижераторів. Якщо за вантажоодержувача це робить експедитор або судновий брокер, то необхідно описати його досвід роботи.

Наведу приклад з досвіду Оукшот - страховий випадок, яким займався Лондонський офіс. Страхували ми різноманітні вантажі, що вимагають дотримання температурного режиму. Найскладніший - це банани, які треба перевозити виключно при температурі від 13,3 до 14 градусів Цельсія. Для цього необхідно охолодити трюм або контейнер задовго до навантаження бананів. Якщо температурний режим не дотримується і температура нижче 13,3 градусів, то вони назавжди залишаться зеленими, вище - банани прибудуть на місце розвантаження жовтими, тобто до кінцевого споживача доїдуть чорними. Страхування таких примхливих вантажів ми здійснюємо на основі рефрижераторною застереження. Банани прибули в порт жовтими, партія на 2 млн дол. Як довести страховикам, що рефрижераторне застереження задіяне, що обладнання стояло більше 24 годин?

Самописці на судні, яке обирав судновий брокер і воно було дуже старе, не працювали. Є ще один доказ - рефрижераторний журнал, проте представник Оукшот, який прибув на судно, виявив, що за всі три тижні переходу від Південної Африки журнал було заповнено одним гарним англійським почерком, що свідчить про явну підробку.

Наші представники взяли свідчення у помічника капітана і рефрижераторного механіка і довели, що рефустановки простояли понад 24 годин. Збиток страхувальникові був покритий. Здається, смішний приклад - про 0,7 градусів, які треба утримати. Але для страхувальника вантажу, який відшкодував втрати в значних розмірах, це дуже важливо. І отримати він їх зміг тільки завдяки нашому досвіду і знанням. Гарантії Ллойдс приймаються у всьому світі. Збитки врегульовуються агентами в найменшому порту або навіть посеред пустелі, як це вже було в пустелях Ірана та Туркменістана.  Ми готові надавати ці послуги, консультувати і супроводжувати клієнта повністю весь рік в період дії договору.

Читайте також:Нове законодавство про військовий облік та мобілізацію в Україні: основні зміни та кого вони стосуються: методичні рекомендаціїГалузеві комітети підприємців при Київській ТППКомітет підтримки експорту та інвестицій КЕІСКЛАД ЧЛЕНІВ КОМІТЕТУ ЖІНОК-ПІДПРИЄМНИЦЬ Київської торгово-промислової палатиКриміналізація товарної контрабанди: загрози від прийняття законопроекту №5420 в запропонованій до першого читання редакціїЧи забезпечить новостворене БЕБУ (Бюро економічної безпеки України) усунення дублювання функцій різних правоохоронних органів по боротьбі з економічними злочинами (контролю бізнесу)?Друге засідання Комітету підтримки експорту та інвестицій – діалог влади та бізнесуЗберігати сили та концентрацію уваги – запорука успіху!Комітет підтримки експорту та інвестицій: подальші кроки задля просування експортного потенціалуНові ініціативи, продуктивна робота та перспективні можливості Комітету жінок-підприємниць КТПП у 2021 році

Календар подій

Грудень 2024
ПнВтСрЧтПтСбНд
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis