Відділ підтримки експорту
Чому підприємцям варто звертатись до відділу підтримки експорту Київської ТПП?
Експорт вже давно не є справою тільки великих підприємств. Сьогодні малому та середньому бізнесу важливо виходити на зовнішні ринки, оскільки переваги, які надає експортна діяльність, значно перевищують можливі ризики. Часто підприємець стикається із проблемами через недостатню поінформованість про початок експортної діяльності чи її розширення. Спеціально для підтримки бізнесу та сприяння експорту у Київській торгово-промисловій палаті працює відділ підтримки експорту, який очолює Алла Анатоліївна Ромашко. Сьогодні ми поспілкуємося з нею, та запитаємо навіщо підприємцям спершу треба звертатися саме до них. |
- Алло Анатоліївно, з якою метою у Київській ТПП працює відділ підтримки експорту?
- Відповідаючи на це запитання, хочу сказати, що мета роботи відділу одна - допомагати та всебічно сприяти українським експортерам у досягненні бажаних ними результатів, підтримувати їх у розвитку своєї експортної діяльності. Більшість підприємців потребує консультацій з експортних питань, починаючи від складання пакету експортних документів до пошуку потенційних партнерів задля виходу на закордонні ринки, або розширення ринків збуту, збільшення портфоліо контрагентів, і до супроводу у реалізації підписаних контрактів. Особливо це стосується малих підприємств, початківців, які не мають досвіду зовнішньоекономічної діяльності.
В умовах сьогодення, коли українськи експортери втратили російській ринок і є великі ризики втратити й білоруський, метою роботи нашого відділу є допомога у пошуку альтернативних ринків, налагодження прямих контактів з потенційними партнерами інших країн. На таки виклики ми маємо реагувати оперативно, бо для бізнесу час – це гроші.
- Як ви працюєте із членами Палати? Які послуги відділу для них є безкоштовними, а які платними?
- Відділ підтримки експорту Київської торгово-промислової палати працює згідно Статутних завдань та Положення про відділ, у яких чітко прописано, що розвиток та підтримка експортної діяльності членів Палати є основним нашим завданням. Тому, спільно з іншими відділами КТПП, ми надаємо підприємцям великий перелік послуг, які саме відносяться до зовнішньоекономічної і, зокрема, експортної діяльності. Ці послуги діляться на дві категорії: за рахунок членських внесків та за встановленими тарифами.
За рахунок членських внесків ми надаємо усні консультації з експортних питань; розміщуємо, спільно з Центром медіа реклами Палати, інформацію про можливості підприємства на сайті і стендах КТПП; інформуємо про виставкові заходи в Україні та за кордоном; запрошуємо до участі у міжнародних заходах, які проводяться спільно з представниками органів державної влади, до участі у конференціях, ділових зустрічах, учбових програмах та тренінгах з експортних питань; оперативно інформуємо про комерційні пропозиції з співробітництва, які надходять до нас від партнерських палат та Посольств.
За встановленими тарифами відділ підтримки експорту надає:
- інформаційно-консультаційні послуги, зокрема довідки щодо
переліку експортних документів з врахуванням товарної позиції, яка експортується, та країни контрагента. Ключовою особливістю надання такої послуги є те, що це - індивідуальний підхід до кожного підприємця, до кожної товарної позиції та країни-партнера. Одна справа коли ми опрацьовуємо питання експорту з України лісоматеріалів, і зовсім інша – експорт великої рогатої худоби;
- послуги з пошуку партнерів за кордоном, вартість яких залежить від
глибини цього пошуку. Київською ТПП розроблено технічне завдання, згідно якого Замовник обирає бажаний для себе кінцевий результат: отримання списку контактів потенційних покупців через виконання маркетингових досліджень ринку обраної країни; отримання списку потенційних покупців, які, після нашого з ними контактування, виявляють інтерес до продукції Заявника та роблять запит на подальший маркетинг або зв’язок; отримання списку покупців, які висловлюють готовність купляти продукцію Заявника і зацікавлені у зустрічах В2В для обговорення перспектив і умов співпраці;
- послуги з розробки експортних стратегій підприємств, бажаючих
вийти на закордонні ринки;
- послуги щодо організації презентацій, зустрічей В2В, торговельних
місій з візитами на підприємства;
- послуги щодо організації участі у виставкових заходах, як в Україні, так і за кордоном; представлення інтересів підприємців під час виставкових заходів та надання супроводу у питаннях налагодження співпраці з контактами, отриманими під час проведення цих виставкових заходів;
Такі консультації, платні чи безкоштовні, надаються з метою отримання кінцевого результату, а кінцевий результат - це задоволення підприємця, який до нас звертається і тим самим - підвищення позитивного іміджу нашої Палати.
- Як саме ви просуваєте експорт різних підприємств?
- Просування експорту - це розширення ринків збуту. Якщо підприємство присутнє зі своїм товаром в одній, або кількох країнах, а хоче розширити свою присутність на інших ринках, то ми робимо дослідження ринків, які імпортують подібну продукцію, надаючи Замовникові список пріоритетних, з найкращим для нього потенціалом. Окрім цього, ми плідно співпрацюємо з представниками ТПП за кордоном, з Посольствами України, і кожна нова пропозиція з боку експортерів, направляється у першу чергу до них.
Хочу сказати, що поняття просування – можна ототожнювати поняттю рекламування: говорити про те, чому цей товар кращий і в чому його переваги Задля цього ми самі маємо бути впевненими, що продукція, яку ми просуваємо відповідає всім міжнародним стандартам, є якісною і головне: компанія, яка її виробляє має бути чесною, прозорою та відповідальною у відносинах зі своїми майбутніми партнерами. Тому питання просування експорту не є роботою тільки одного окремого відділу, це командна робота експертів ЗЕД, юристів, фахівців з медіа реклами та інтернет просування.
- Чи підтримуєте ви партнерські зв’язки з іншими державними чи приватними структурами? Назвіть найвідоміші та як ви з ними взаємодієте?
- Звісно! Не підтримуючи таких зав’язків робота з підтримки і просування експорту неможлива!
- Ми плідно співпрацюємо з Палатами інших країн - членами Клубу партнерських палат, який створено на базі КТПП. Кожного року, під час засідань цього Клубу, ми говоримо про досягнення українських виробництв, про нові можливості експортерів, і домовляємось щодо спільних дій для надання їм відповідної допомоги;
- На базі КТПП створено Комітет підтримки експорту, якій також, у рамках своїх повноважень та у співпраці з Радою експортерів при МЗС України, має можливості прямого контактування з представниками інших держав світу. Наразі ми плідно співпрацюємо з Іспанією, Францією, Італією, Нідерландами, США, ОАЕ, Ізраїлем, Іраном, Йорданією, Малайзією, країнами ПАР та багатьма іншими;
- Нами налагоджено роботу з Румунією і наразі опрацьовується можливість участі українських підприємців у проектах дислокації власних виробництв на території Румунії, з отриманням до 70% безповоротних фондів з боку ЄС. Відкриття таких філіалів відкриває підприємцям двері до ринків ЄС, без кордонів та корупції; У цьому випадку робота ведеться як з державною структурою Румунії, так і приватною;
- Ми також співпрацюємо з приватними іноземними компаніями “Ingegneria Alimentare”, “Oxy Italia”, “Escambium”, які долучаються до оперативного пошуку партнерів або реалізації окремих проектів.
- Якими успішними кейсами сприяння експорту ви вже можете похвалитися?
Надати однозначну відповідь на це питання неможливо тому, що дуже багато проектів запущено і на більшість з них ще не отримано результатів. Тобто, в результаті проведеної роботи налагоджено контакт, йде процес перемовин безпосередньо між зацікавленими сторонами, і чим він завершиться нам не відомо. Наприклад, на запит уряду Казахстану щодо реалізації проекту «Зеленої енергетики» подано кандидатуру компанії “Чорноморенергоспецмонтаж” - досвідчену компанію з будівництва сонячних та вітряних станцій. Йдуть перемовини, обговорюються умови і ми чекаємо на офіційну відповідь про прийняте рішення.
Останнім часом, з відомих всім причин, майже всі наші заходи проводилися у форматі онлайн, але незважаючи на це, контакти між українськими і іноземними підприємцями встановлені і проекти на стадії опрацювань та розробок. Наприклад, проект щодо утилізації відходів. Експортом таких послуг дуже зацікавились іноземні підприємці і з 24 учасників заходу шість компаній ведуть прямий переговорний процес; Проекти з виробництва ліній для переробки плодоовочевої продукції, експорту аграрної продукції на ринки ОАЕ, сухого молока до Африканських країн; напоїв до Катару та Саудівської Аравії, тощо.
Яскравим прикладом успішного кейсу є участь українських експортерів у виставці Gulfood 2020 та 2021. Два рокі поспіль підприємці України мають можливість працювати на цій найвідомішій харчовій виставці і налагоджувати прямі контакти з байерами та дистриб’юторами. Спільно з Центром підтримки бізнесу при КТПП ми надаємо всебічну підтримку учасникам, починаючи від організаційних питань і до супроводу вже після повернення в Україну.
Виставкова діяльність і взагалі діяльність щодо інтернаціоналізації українських підприємств – це окрема тема. Болюче питання особливо для малих та середніх підприємств, які не мають фінансових можливостей самостійно проштовхуватися на закордонні ринки. Їм потрібна допомога держави. На мій погляд Україні варто брати приклад з інших країн, які для інтернаціоналізації і виходу на закордонні ринки надають підприємцям майже 100% фінансову допомогу.
- З якими країнами ви тісно співпрацюєте? Чи є у них попит на українську продукцію?
- Намагаючись досягнути рівня європейської якості, українськи виробники все частіше використовують найновітніші технології, переходять на роботизацію деяких процесів виробництва, що дає їм можливість отримати безпрограшну якість і попит на свій товар. З кожним місяцем ми все частіше отримуємо запити від іноземних компаній, кількість їх збільшується і цей факт є демонстрацією того, що попит на українську продукцію є.
Як я вже казала, наразі ми плідно співпрацюємо з Іспанією, Францією, Італією, Румунією, Нідерландами, США, ОАЕ, Ізраїлем, Іраном, Йорданією, Малайзією, країнами ПАР та багатьма іншими.
- Які у вашого відділу ще є корисні послуги для експортерів?
- Одною з найважливіших послуг, яку надає наш відділ є послуга із засвідчення документів зовнішньоекономічної діяльності. Все більше і більше підприємств експортують свою продукцію до Арабських Еміратів, країн Африки, Індії та Єгипту і, на вимогу країн-імпортерів, договори, інвойси, митні декларації, сертифікати, товарно-транспортні документи, і навіть доручення та протоколи, для експорту до цих країн мають бути засвідчені відповідним чином. Вся інформація, що стосується засвідчення документів зовнішньоекономічної діяльності є на сайті КТПП у рубриках "Послуги" та "Підтримка експорту”. Загалом, засвідчення документів ЗЕД потребує 18 країн світу.
На цьому ж сайті, та на сайті Комітету підтримки експорту www.ceis.org.ua і у Телеграм каналі Комітету підтримки експорту ми розміщуємо всю оперативну інформацію, анонси найважливіших подій, які стосуються усієї діяльності, яка направлена на розвиток експортного потенціалу України.
- З яких ресурсів ви отримуєте інформацію про комерційні послуги для бізнесу?
- Комерційні послуги для бізнесу надають багато компаній. Наприклад, послуги щодо організації і проведення виставкових заходів, бізнес місій, зустрічей В2В, надають майже всі регіональні ТПП; послуги щодо пошуку партнерів – EPO, ДЗІ (Держзовнішінформ), ДП «Укрпромзовнішекспертиза». Найпоширенішу послугу Enteprise Europe Network надають контактні центри МЕРТ та МЗС України. З усіма цими структурами ми співпрацюємо, обмінюємося досвідом.
Якщо мова йде про комерційні пропозиції для бізнесу, то для нас найкраща платформа – це ТПП України та МЗС, в особах Посольств за кордоном. Ці канали є перевіреними і надійними.
- Як підприємці можуть до вас звернутися, щоб отримати конкретну допомогу?
- Будь-який підприємець, бажаючий отримати конкретну допомогу, може звернутися до нас подзвонити, або написати листа. Якщо це офіційне звернення від підприємства, воно має бути на бланку, з реквізитами та підписом керівника. Запит має бути чітким і зрозумілим, бо знаєте як кажуть: яке питання, така і відповідь. Ми обов’язково зв’яжемось з відповідальною особою для погодження всіх нюансів по суті питання, бо наша відповідь має на 100% влаштувати Заявника.
- Поділіться своїми планами на найближчу перспективу?
- В перспективі ми плануємо посилювати нашу роботу з органами державної влади, бо є багато питань, які без втручання держави ми самі вирішити не можемо. Наприклад, з РЕІ при МЗС, з Офісом просування експорту, з Експортно Кредитним Агентством щодо кредитування експортних договорів із страхуванням кредитних операцій, з економічними відділами при дипломатичних установах України. Більш результативною плануємо зробити платформу співпраці з представниками системи ТППУ за кордоном; Плануємо приділяти більше уваги грантовим проектам, проектам, які фінансуються ЄС, організації учбових онлайн вебінарів, бізнес-місій, В2В переговорів, тощо.
Звісно ж, що ми плануємо залишити посмішку на кожному обличчі нашого експортера, плануємо бути для нього тією опорою, завдяки якої йому легше буде мандрувати світом. Ми плануємо не допускати помилок, бути відповідальними і чесними, і цього ж потребуємо навзаєм.
Начальник відділу:
Ромашко Алла Анатоліївна
Тел/факс: (044) 482-04-35
e-mail: alla.romashko@kcci.org.ua
Заступник начальника:
Новиченко-де Гроот Галина Миколаївна
(Засвідчення документів, пов’язаних із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності)
Тел/факс: (044) 482-04-35; 099-420-3900
e-mail: expo@kcci.org.ua
Читайте також:Послуги відділу підтримки експортуЗасвідчення документів, пов’язаних із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності
Відділи
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis