Новини Київської ТПП
Круглий стіл: "Національна Експортна Стратегія України"
19 лютого в Київській торгово-промисловій палаті відбувся Круглий стіл: "Національна Експортна Стратегія України" в рамках засідання Комітету з питань експорту та інвестицій і Комітету з питань промисловості.
Відкриваючи захід Президент КТПП Микола Засульський зазначив: «Через збройну агресію росії українські виробники стикнулись з багатьма викликами і сьогодні перед Україною стоїть завдання не лише зберегти позиції на традиційних зовнішніх ринках, а й активно розширювати географію експорту, інтегрувати українських виробників у глобальні ланцюги доданої вартості, забезпечити високий рівень конкурентоспроможності нашої продукції та послуг. Для цього необхідні чіткі стратегічні орієнтири, ефективні механізми підтримки експортерів і тісна взаємодія бізнесу, уряду та експертного середовища.»
Під час заходу директор ДП "Укрпромзовнішекспертиза" Власюк Володимир Степанович поділився інформацією щодо структури, стану розроблення та перспектив Національної Експортної Стратегії України, а також загальної характеристики експортних можливостей країни.
МЕТА РОЗРОБКИ ЕКСПОРТНОЇ СТРАТЕГІЇ
Основною ціллю підготовки Експортної стратегії є створення документа, який виявить потенціал України у сфері розвитку експорту товарів та послуг. Документ охоплює такі аспекти:
- аналіз поточної ситуації;
- визначення можливостей та перешкод для розвитку українського експорту;
- визначення стратегічних пріоритетів розвитку експорту.
ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ
- Експортна стратегія повинна сприяти вирішенню загальної задачі побудови технологічної національної економіки, її структурних змін і прискореного зростання.
- Заходи стратегії мають орієнтуватись на дію в обставинах війни і перманентної загрози з боку рф, період післявоєнного відновлення розглядається як додаткова сприятлива можливість.
- Суттєве нарощення експорту не можливе без збільшення та диверсифікації внутрішнього виробництва товарів у послуг, тому експортна політика має звертатись до заходів промислової політики і посилювати останню.
- Стратегія повинна забезпечити посилення взаємодії держави з підприємцями, отримання синергій для збільшення експорту. Її вплив на експорт має зрости порівняно із попередньою стратегією.
- Стратегія має приділити особливу увагу розбудові інституцій та механізмів стимулювання експорту, вирівнюванню можливостей українських експортерів у користуванні державною підтримкою порівняно із закордонними компаніями.
- Вона має містити пріоритети концентрації зусиль: перспективні групи товарів та послуг з якими можна пов’язувати радикальне зростання експорту, а також пріоритетні ринки. Для цього Стратегія має враховувати нові можливості світових ринків та геополітичну рамку.
- Стратегія має містити оцінку вартості та економічної ефективності її заходів для бюджету країни.
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ДЛЯ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Проблеми з логістикою - 73%
- Валютні обмеження під час воєнного стану - 54%
- Ускладнення перетину кордону для ділових поїздок - 49%
- Дефіцит кадрів - 49%
- Слабкість фінансових інструментів підтримки експорту з боку держави - 46%
- Відмова закордонних партнерів співпрацювати з Україною в умовах війни - 44%
- Тарифні барʼєри - 35%
- Ускладнення із сертифікацією продукції - 32%
- Відсутність підтримки з боку держави за кордоном - 30%
- Нетарифні бар’єри - 30%
- Проблеми з митним оформленням - 27%
- Брак інформації про зовнішні ринки - 27%
- Інше - 27%
- Проблеми з відшкодуванням ПДВ - 25%
В обговоренні питань взяли участь:
- Шевченко Віктор Миколайович - Голова Комітету з питань експорту та інестицій, Генеральний директор «Заммлер Україна»;
- Андрікевич Андрій Валерійович - Генеральний директор ТОВ «Компанія «Енергія води»;
- Чуб Олександр Олексійович - Директор з зовнішньоекономічних питань ПрАТ «Оболонь»;
- Марценюк Володимир Володимирович - Керуючий партнер «ТК-Домашній текстиль»;
- Омельченко Андрій Володимирович - Перший проректор КНЕУ імені Вадима Гетьмана, доктор юридичних наук, професор;
- Болдирь Геннадій Миколайович – Співзасновник ТОВ «КИЇВТЕХМЕТ»;
- Кушнерчук Степан Іванович - Генеральний директор ТОВ «Фірма «РЕЛЕЕКСПОРТ».
Представники бізнесу надали конкретні пропозиції та висловили побажання стосовно змісту експортної стратегії. Вони стосувалися логістики, роботи та правил під час військового стану, а також конкретних заходів підтримки держави для українських експортерів. Було звернуто увагу на необхідність подальшої імплементації стратегії у чітких юридичних конструкціях та механізмах, які передбачені українським законодавством, а також необхідність конкретного плану дій по реалізації вищезгаданої стратегії.
«Наша Палата придає важливе значення підтримці вітчизняних експортерів, серед цього:
1. Організація українських промислових стендів на зарубіжних виставках,
2. Протягом останніх років ми у співпраці з КМДА видаємо друковані та електронні каталоги «Експортери м. Києва»
3. У нас створено та успішно працює Комітет з підтримки експорту та інвестицій, який очолює підприємець, волонтер і військовий - пан Віктор Шевченко» - підкреслив Президент КТПП Микола Засульський.
Директор департаменту міжнародного співробітництва Торгово-промислової палати Анна Любима проінформувала учасників круглого столу про діяльність Торгово-промислової палати, яка направлена на сприяння виходу українських компаній на зовнішні ринки. А саме, робота по організації виставок, бізнес-місій, зустрічей із керівниками посольств, робота ділових рад, а також можливості використання представників ТПП.
Під час заходу було вирішено й організаційне питання, а саме обрання Андрікевича Андрія Валерійовича Головою Комітету з питань промисловості Київської торгово-промислової палати.
Підводячи підсумки модератор заходу, перший віце-президент Київської ТПП Володимир Коляденко подякував розробникам та бізнесменам за спільну участь в роботі над експортною стратегією України, а також закликав присутніх до системної роботи над цим важливим документом, а також надання додаткових пропозицій та зауважень для розробників.
В оновленій Експортній стратегії України повинно бути враховано зміни структури української економіки, перспективи повоєнного відновлення країни, перерозподіл ринків збуту експортної продукції, переорієнтацію на нові регіони та конкретні країни тощо.
Читайте також:Індекси споживчих цін у Києві: динаміка змін за травень 2025Засідання Президії КТПП: нові члени, зовнішньоекономічні виклики та звернення до ЄвропарламентуСьогодні Київській торгово-промисловій палаті — 30 роківБізнес на максимумі: як EDIN стирає кордони в міжнародному EDIЗАПРОШУЄМО НА КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ в межах ініціативи «Стійкість ділової активності українського бізнесу 2.0»Засідання Комітету жінок-підприємниць Київської торгово-промислової палатиСтартував конкурс «Кращий експортер року»Українсько-італійський бізнес-форум: Київська ТПП представила український бізнес у регіоні ЛомбардіяЗАПРОШУЄМО НА КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ в межах ініціативи «Стійкість ділової активності українського бізнесу 2.0»Асоціація виробників лохини України приєднується до Торгово-промислової палати України
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis