укр eng
 

Новини Київської ТПП

Круглий стіл: "Національна Експортна Стратегія України"

19 лютого в Київській торгово-промисловій палаті відбувся Круглий стіл: "Національна Експортна Стратегія України" в рамках засідання Комітету з питань експорту та інвестицій і Комітету з питань промисловості.

Відкриваючи захід Президент КТПП Микола Засульський зазначив: «Через збройну агресію росії українські виробники стикнулись з багатьма викликами і сьогодні перед Україною стоїть завдання не лише зберегти позиції на традиційних зовнішніх ринках, а й активно розширювати географію експорту, інтегрувати українських виробників у глобальні ланцюги доданої вартості, забезпечити високий рівень конкурентоспроможності нашої продукції та послуг. Для цього необхідні чіткі стратегічні орієнтири, ефективні механізми підтримки експортерів і тісна взаємодія бізнесу, уряду та експертного середовища.»

Під час заходу директор ДП "Укрпромзовнішекспертиза" Власюк Володимир Степанович поділився інформацією щодо структури, стану розроблення та перспектив Національної Експортної Стратегії України, а також загальної характеристики експортних можливостей країни.

МЕТА РОЗРОБКИ ЕКСПОРТНОЇ СТРАТЕГІЇ

Основною ціллю підготовки Експортної стратегії є створення документа, який виявить потенціал України у сфері розвитку експорту товарів та послуг. Документ охоплює такі аспекти:

  • аналіз поточної ситуації;
  • визначення можливостей та перешкод для розвитку українського експорту;
  • визначення стратегічних пріоритетів розвитку експорту.

ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ

  1. Експортна стратегія повинна сприяти вирішенню загальної задачі побудови технологічної національної економіки, її структурних змін і прискореного зростання.
  2. Заходи стратегії мають орієнтуватись на дію в обставинах війни і перманентної загрози з боку рф, період післявоєнного відновлення розглядається як додаткова сприятлива можливість.
  3. Суттєве нарощення експорту не можливе без збільшення та диверсифікації внутрішнього виробництва товарів у послуг, тому експортна політика має звертатись до заходів промислової політики і посилювати останню.
  4. Стратегія повинна забезпечити посилення взаємодії держави з підприємцями, отримання синергій для збільшення експорту. Її вплив на експорт має зрости порівняно із попередньою стратегією.
  5. Стратегія має приділити особливу увагу розбудові інституцій та механізмів стимулювання експорту, вирівнюванню можливостей українських експортерів у користуванні державною підтримкою порівняно із закордонними компаніями.
  6. Вона має містити пріоритети концентрації зусиль: перспективні групи товарів та послуг з якими можна пов’язувати радикальне зростання експорту, а також пріоритетні ринки. Для цього Стратегія має враховувати нові можливості світових ринків та геополітичну рамку.
  7. Стратегія має містити оцінку вартості та економічної ефективності її заходів для бюджету країни.

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ДЛЯ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Проблеми з логістикою - 73%
  • Валютні обмеження під час воєнного стану - 54%
  • Ускладнення перетину кордону для ділових поїздок - 49%
  • Дефіцит кадрів - 49%
  • Слабкість фінансових інструментів підтримки експорту з боку держави - 46%
  • Відмова закордонних партнерів співпрацювати з Україною в умовах війни - 44%
  • Тарифні барʼєри - 35%
  • Ускладнення із сертифікацією продукції  - 32%
  • Відсутність підтримки з боку держави за кордоном - 30%
  • Нетарифні бар’єри - 30%
  • Проблеми з митним оформленням - 27%
  • Брак інформації про зовнішні ринки - 27%
  • Інше - 27%
  • Проблеми з відшкодуванням ПДВ - 25%

 

В обговоренні питань взяли участь:

  • Шевченко Віктор Миколайович - Голова Комітету з питань експорту та інестицій, Генеральний директор «Заммлер Україна»;
  • Андрікевич Андрій Валерійович - Генеральний директор ТОВ «Компанія «Енергія води»;
  • Чуб Олександр Олексійович - Директор з зовнішньоекономічних питань ПрАТ «Оболонь»;
  • Марценюк Володимир Володимирович - Керуючий партнер «ТК-Домашній текстиль»;
  • Омельченко Андрій Володимирович - Перший проректор КНЕУ імені Вадима Гетьмана, доктор юридичних наук, професор;
  • Болдирь Геннадій Миколайович – Співзасновник ТОВ «КИЇВТЕХМЕТ»;
  • Кушнерчук Степан Іванович - Генеральний директор ТОВ «Фірма «РЕЛЕЕКСПОРТ».

Представники бізнесу надали конкретні пропозиції та висловили побажання стосовно змісту експортної стратегії. Вони стосувалися логістики, роботи та правил під час військового стану, а також конкретних заходів підтримки держави для українських експортерів. Було звернуто увагу на необхідність подальшої імплементації стратегії у чітких юридичних конструкціях та механізмах, які передбачені українським законодавством, а також необхідність конкретного плану дій по реалізації вищезгаданої стратегії.

«Наша Палата придає важливе значення підтримці вітчизняних експортерів, серед цього:

1. Організація українських промислових стендів на зарубіжних виставках,

2. Протягом останніх років ми у співпраці з КМДА видаємо друковані та електронні каталоги «Експортери м. Києва»

3. У нас створено та успішно працює Комітет з підтримки експорту та інвестицій, який очолює підприємець, волонтер і військовий - пан Віктор Шевченко» - підкреслив Президент КТПП Микола Засульський.

 

Директор департаменту міжнародного співробітництва Торгово-промислової палати Анна Любима проінформувала учасників круглого столу про діяльність Торгово-промислової палати, яка направлена на сприяння виходу українських компаній на зовнішні ринки. А саме, робота по організації виставок, бізнес-місій, зустрічей із керівниками посольств, робота ділових рад, а також можливості використання представників ТПП.

Під час заходу було вирішено й організаційне питання, а саме обрання Андрікевича Андрія Валерійовича Головою Комітету з питань промисловості Київської торгово-промислової палати.

Підводячи підсумки модератор заходу, перший віце-президент Київської ТПП Володимир Коляденко подякував розробникам та бізнесменам за спільну участь в роботі над експортною стратегією України, а також закликав присутніх до системної роботи над цим важливим документом, а також надання додаткових пропозицій та зауважень для розробників.

В оновленій Експортній стратегії України повинно бути враховано зміни структури української економіки, перспективи повоєнного відновлення країни, перерозподіл ринків збуту експортної продукції, переорієнтацію на нові регіони та конкретні країни тощо.

Читайте також:Індекси споживчих цін у Києві: динаміка змін за травень 2025Засідання Президії КТПП: нові члени, зовнішньоекономічні виклики та звернення до ЄвропарламентуСьогодні Київській торгово-промисловій палаті — 30 роківБізнес на максимумі: як EDIN стирає кордони в міжнародному EDIЗАПРОШУЄМО НА КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ в межах ініціативи «Стійкість ділової активності українського бізнесу 2.0»Засідання Комітету жінок-підприємниць Київської торгово-промислової палатиСтартував конкурс «Кращий експортер року»Українсько-італійський бізнес-форум: Київська ТПП представила український бізнес у регіоні ЛомбардіяЗАПРОШУЄМО НА КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ в межах ініціативи «Стійкість ділової активності українського бізнесу 2.0»Асоціація виробників лохини України приєднується до Торгово-промислової палати України

Календар подій

Червень 2025
ПнВтСрЧтПтСбНд
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis