укр рус eng
 

Новини Київської ТПП

Для успішної організації безпеки вітчизняного підприємництва має відбутися зміна світогляду власника компанії – Юрій Когут

Київська торгово-промислова палата  вітає з ювілеєм Юрія Івановича Когута – генерального директора ТОВ «Консалтингова компанія «СІДКОН», члена Всесвітньої асоціації детективів, кандидата юридичних наук, члена Ради Київської торгово-промислової палати. 6 серпня пану Юрію виповнюється 70 років! В честь ювілею ми вирішили детально поспілкуватись з  ним про діяльність його компанії, чим вона корисна для бізнесу та чим так важлива корпоративна безпека. Адже Юрій Когут має більш ніж 20-річний досвід в розробці та впровадженні систем управління ризиками банків та компаній, забезпеченні безпеки інвестиційних проектів, інформаційно-аналітичному супроводі злиттів і поглинань. Компанія «Сідкон» є членом Київської торгово-промислової палати з дня заснування – з 2002 року!

-       Пане Юрію Івановичу, розкажіть, будь ласка, про вашу компанію? В яких напрямках ви працюєте?

Консалтингова компанія "СІДКОН" - єдина українська компанія, що з 2002 року працює у напрямах: Корпоративна безпека, Протидія шахрайству, Конкурентна розвідка, Аналітика (як по Україні, так і закордонних країнах). Сьогодні «Сідкон» розвиває напрям консалтингу в питаннях кібербезпеки для бізнесу. Наші фахівці грамотно, професійно і своєчасно впроваджують ряд заходів щодо попередження загроз і мінімізації підприємницьких ризиків.

-       З якими проблемами до вас найчастіше звертаються клієнти?

Неплатоспроможність партнерів, недобросовісна конкуренція, шахрайство в сфері кредитно-фінансових відносин, криміналізація бізнесу становлять значну небезпеку для будь-якої компанії, тому керівник будь-якої компанії стикається з такими питаннями: 

- Чи варто починати ділову співпрацю з даною фірмою?

 - В якому банку відкрити рахунок? 

- Чи видавати кредит даному клієнту? 

- Наскільки сильні позиції конкурента? 

- Чи можна довіряти потенційному контрагенту компанії?

Від правильно обраної відповіді і вірно прийнятого рішення буде залежати не тільки успіх конкретної угоди, але іноді і існування самої компанії. При виборі партнерів, банку, клієнтів, в цілому в ділових відносинах небезпечно спиратися тільки на особисті враження, інтуїцію або уривчасті відомості. Для цього й існують консалтингові компанії, що надають весь спектр консультаційно-інформаційних послуг. Доступ до величезної кількості джерел інформації (вітчизняних і зарубіжних), до світових комп'ютерних мереж, можливість швидкого вивчення багаторічних архівів вітчизняної та зарубіжної преси, широка мережа інформаційних партнерів по всьому світу дозволяють фахівцям «Сідкон» виконувати практично всі інформаційні запити по вивченню компаній. І виконуємо це на найвищому професійному рівні і саме в тому обсязі, який потрібен замовнику. 

-       Усвідомлення корпоративної безпеки є не у кожної компанії. Як бізнесу зрозуміти, що пора вживати певні міри та, наприклад, пора йти до вас за допомогою?

Нерідко у вітчизняних компаніях відсутня функція корпоративної безпеки, коли цими питаннями з різних причин не займаються. В результаті – недостатня інформованість власників бізнесу та вищого керівництва про загрози безпеці і, як наслідок, –  відсутність розуміння завдань безпеки та її підтримки. Безпека в компанії «живе своїм життям», без урахування завдань бізнесу, в умовах недостатності ресурсів для залучення відповідних експертів/спеціалістів. Все це пов’язано з тим, що власник бізнесу неправильно розуміє важливість та механізм проведення заходів із забезпечення безпеки, що призводить до неправильного поєднання обов'язків, відсутності контролюючої функції у сфері забезпечення безпеки в компанії (банку), відсутності правил прийнятного використання, захисту своїх активів та активів своїх клієнтів.

-       Які успішні кейси допомоги бізнесу можете згадати?

Надаючи клієнтам можливість вивчити контрагента, ми займаємося і виявленням джерел і ознак загроз з боку майбутнього партнера: симптоми можливого банкрутства, негативна репутація, зв'язків з кримінальними структурами, погана платіжна дисципліна та ін. В результаті  набирається досвід і деяка статистика в виявленні різних схем шахрайства. 

Вважаю за необхідне поділитися одним з випадків виявлення добре продуманої організованої шахрайської структури. Клієнт звернувся в нашу компанію, проявивши розсудливу обережність. Ще на етапі побудови взаємин з якимось “міжнародним інвестиційним фондом” попросив перевірити його на предмет реальних фінансових можливостей, реалії роботи “Фонду” по світу та виявити ризики співробітництва. В наданих нашому клієнтові даних про себе “Фонд” має давню історію, базується в Італії та має представництва в великих розвинених країнах світу. Свою діяльність поширює на державні організації, контрольовані державою компанії, а також на комерційні фірми та приватних підприємців. Перевірка даних по “Фонду” показала, що за заявленими офіційним адресами даний “Фонд” не значиться. 

За адресами, отриманим з додаткових джерел, “Фонд” також не виявлено. В Італії “Фонд”  юридично не визнаний, а посилання на новозеландську реєстрацію також не підтвердилося. Далі більше: в ході подальшої перевірки було встановлено, що постійних реквізитів,  статутного капіталу у “Фонду” немає, а для фінансових операцій використовувалися тільки офшорні фінансові організації. В зв'язку з цим у багатьох європейських країнах “Фонд” знаходиться в так званому "Вlаск list" ( "Чорному списку") як шахрайська організація. Крім того, за офіційною адресою "Фонду" в Італії знайдена колекторська компанія, яка теж не мала офіційної реєстрації в країні.

Коли справа дійшла до перевірки відомостей про президента “Фонду”, то виявилося, що під час одного арештів пана Ф., що мали місце, у нього були вилучені сім дипломатичних паспортів, в тому числі дипломатичний паспорт США, а також посвідчення співробітника Конгресу США. “Фонд” нібито оперував сумами від сотень мільйонів до декількох мільярдів доларів, однак виявлені дані свідчили про діяльності під вивіскою “Фонду” міжнародного організованого злочинного угруповання, що спеціалізується на злочинах в області фінансів, має зв'язки з іншими мафіозними структурами Італії.

На це однозначно вказувала поліція Італії і включила в список злочинців і самого пана Ф. і його найближче оточення. За кордоном “Фонд” мав мережу представників, а в Італії - дочірні компанії з різними видами діяльності. Сам “Фонд” та його представники перебувають під постійним контролем Інтерполу і італійської поліції, а фінансова поліція Італії називає президента “Фонду” пана Ф. “найталановитішим шахраєм” в сфері відмивання брудних грошей. Все це здійснюється паном Ф. через ряд підприємств, зареєстрованих на підставних осіб. Може бути, така картина здається комусь фантастичною, але це справжнісінька реальність, що стала для багатьох кошмарною. Розгорнуті дослідження показали, що “Фонд” дійсно “працює” по всьому світу. Так, зокрема, тільки в 2009 р. від злочинних дій "Фонду” постраждали 223 фірми, в основному - європейські підприємства. У Румунії під шахрайські схеми “Фонду” потрапили 16 компаній, в господарські суди, адміністративні та правоохоронні органи своїх країн звернулися ошукані клієнти з Німеччини, Швейцарії, Франції, Бельгії, Голландії, Іспанії, США, Туреччини та Румунії. У Європі, за отриманими даними, створено громадську організацію ошуканих клієнтів “Фонду”, яка займається збором доказової бази для подальшої її передачі в правоохоронні органи.

З 2000 по 2011рр., з ініціативи організації виходили публікації в ряді італійських видань, зокрема в La Repubblica, Carriere della Serra, la Stampa і ін., з метою розкрити злочинну діяльність "Фонду" і прямо попередити потенційні жертви про небезпеку. Встановлено, що представник "Фонду" кілька разів в 2010 і 2011 рр. відвідував Україну. Схеми обману клієнтів будуються в такий спосіб. Фонд, який представляє себе в ролі кредитора, пропонує довгостроковий кредит (на будівництво автодоріг, готельних комплексів, розважальних центрів, водопроводів і т.д.) в розмірі від декількох сотень тисяч до декількох сотень мільйонів євро. Далі вже на стадії підготовки договору і укладення контракту, клієнту пропонується зробити ряд нібито обов'язкових платежів (за реєстрацію договору, за різного роду комісійні, представницькі, за фінансові консультації і т.). Гроші за такими оплатами йдуть на підставні фірми, іноді такі платежі досягають 5-10% від суми обіцяного кредиту. Якщо такі платежі здійснені і кредитор переконався, що перед ним наївний клієнт, він під різними приводами продовжує виманювати і далі його гроші. Коли ж настає час видачі кредиту, у клієнта починаються проблеми, зокрема процедура надання кредиту з різних причин затягується, постійно переноситься на невизначений термін, поки до клієнта не доходить, що його попросту “кинули”. У підсумку з'ясовується, що клієнт підписав фальшивий договір, а його кредитодавця на існує.

Наш клієнт, який замовив довідку на "Фонд", отримав відповіді на всі свої питання, чим вберіг себе від значних фінансових втрат. Зустрітися з високопрофесійними і високоорганізованим шахраями цілком реально, їх прихід в Україну - вже факт.

Очевидно, що такий ризик повинен спонукати власників і керівників компаній залучати для захисту бізнесу відповідних фахівців з відповідними можливостями та досвідом. Читачам залишається побажати не втрачати пильність, чи не задовольнятися зовнішньою успішністю і привабливістю умов співпраці, яку демонструють партнери, а піддавати ретельній перевірці навіть тих, з ким до цього мав місце позитивний досвід взаємодії, адже час вносить свої корективи. Ми готові допомогти Вам в досягненні найвищих результатів у Вашому бізнесі.

-       На якому рівні у нашій країні знаходиться корпоративна безпека? Чому вона так важлива?

Українські підприємці використовують в середньому 1% свого прибутку на забезпечення безпеки власного бізнесу, що не дозволяє повноцінно захистити їх господарську діяльність і, що надзвичайно важливо, сформувати потужний і високопрофесійний ринок безпекових послуг, здатний адекватно реагувати на реальні й потенційні виклики і загрози національному підприємництву.

Нерідко власники бізнесу безвідповідально ставляться до корпоративної критичної інформації, не контролюють процес створення у бізнес-структурі шифрованих резервних копій, періодичної зміни паролів до облікових записів до публічних сервісів, що значним чином підвищує ризики кібератак щодо їх бізнес-структури.

Володіючи в компанії високими повноваженнями в силу свого права власності, великий акціонер зазвичай погано уявляє собі методи та засоби забезпечення безпеки компанії, а також вважає, що він повинен займатися лише питаннями корпоративного управління, а не забезпеченням безпеки діяльності підконтрольної йому компанії. У свою чергу, прийняті керівником служби безпеки рішення щодо забезпечення захисту компанії від актуальних загроз на ринку теж нерідко не підкріплені ґрунтовним економіко-фінансовим аналізом процесів, які відбуваються в компанії, нічим не стримуються і не мають противаг, зважаючи на слабкість інститутів корпоративного управління та переважання неформальних норм поведінки над формальними.

Невідповідність форми та змісту – ще одна характерна риса вітчизняних суб’єктів підприємництва. Це численні внутрішні положення, які детально регламентують діяльність органів управління АТ, але які ніхто не дотримується; кодекси корпоративного управління, прийняті для того, щоб сподобатися інвестору; детальні протоколи засідань наглядових рад АТ, які не проводились; практика затвердження значних угод не до їх здійснення, а «заднім числом»; проведення сертифікації діяльності АТ за міжнародними стандартами ISO «на папері» – все це і багато іншого призводить, як наслідок, до погіршення стану та зниження рівня безпеки суб’єктів підприємництва.

Поки можна говорити лише про те, що система безпеки бізнесу, яка б відповідала міжнародним стандартам та задовольняла б потреби кожного суб'єкта підприємницької діяльності в нашій країні, лише створюється.

-       Ваша компанія має власні запатентовані унікальні технології та розробки. Розкажіть про них детальніше. Які функції вони виконують та чи є вже результати їх роботи?

Фахівцями нашої компанії розроблений унікальний продукт - система комп'ютерного аналізу ситуацій «Айсберг», що дозволяє ефективно вирішувати завдання з обробки та аналізу інформаційних матеріалів. Дана система призначена для комплексної автоматизації вирішення широкого спектра інформаційно-аналітичних задач (довідкових, ситуаційних, експертних, прогнозних) в організаціях, чия діяльність вимагає аналізу різнорідних слабоструктурованих відомостей про економічну, соціальну, політичну та інших ситуаціях. Аналіз заснований на систематичному накопиченні як структурованих, так і неструктурованих документальних і фактографічних даних про підприємства, банках, організаціях, установах, а також пов'язаних з ними осіб, ринках, події, проблеми. Які завдання можна вирішити за допомогою системи? Система вирішує широкий спектр завдань в інтересах різних підрозділів організації: пошук взаємозв'язків між юридичними і фізичними особами України з виявленням суб'єктів ТОВ реального впливу; пошук об'єктів інвестицій з необхідними параметрами (регіон, продукція, фінансові показники (звітні та аналітичні), включаючи їх порівняння; пошук виробників, потенційних покупців товару, що цікавить; визначення частки ринку, займаного певним виробником з певним товаром, і частки в обсязі експорту імпорту конкретної продукції ; проведення фінансового конкурентного аналізу, виявлення серед партнерів (осіб і організацій) об'єктів, що мають ознаки зв'язку з ймовірними джерелами загроз (конкурентами, фірмами банкрутами, кримінальними структурами і ін.); аналіз інвестиційних пропозицій організації (засновницькі, акціонерні, інші зв'язки інвестора (агента на фондовому ринку), його залежність від найбільших стратегічних інвесторів, партнерські зв'язки і досвід діяльності на фондовому ринку, перетин зв'язків з іншими акціонерами підприємства, цілі і стратегія інвестора, інші параметри); первинна оцінка та поточний контроль економічного стану великих партнерів! в і контрагентів організації; оцінка надійності і стійкості банків та інших категорій партнерів організації; пошук всіх прямих і опосередкованих зв'язків заданого об'єкта (проблеми, документи, особи) в інфраструктурі організації, а також даних про захист відповідних каналів адміністративними, організаційними і спеціальними заходами і ін. У чому переваги системи «Айсберг» перед іншими інформаційно-аналітичними системами? Серед переваг можу виділити простоту у використанні, наочність результатів запиту, високий рівень достовірності інформаційного наповнення, об'єднання статистичної та аналітичної інформації, найбільший серед подібних систем обсяг інформаційного наповнення, використання сучасних технологій управління інформаційними масивами і обробки інформації. Зручність користування системою «Айсберг» по достоїнству оцінили наші клієнти, серед яких - банки (як українські, так і представництва зарубіжних), страхові, лізингові, колекторські компанії, великі комерційні структури і промислові підприємства. 

-       Що ви порадите компаніям зробити в першу чергу, щоб захиститися від сучасних загроз?

Для успішної організації безпеки вітчизняного підприємництва сьогодні має відбутися зміна світогляду власника (керівника) економічної структури. Він має усвідомити, що лише адекватна відповідь на розвиток сучасних небезпек може забезпечити умови для успішної діяльності його бізнесу.

Сучасний керівник повинен зрозуміти і на практиці діяти виходячи з того, що безпека підприємництва – це не паркан по периметру і грати на вікнах. Це – глибоко інтегрована в структуру підприємства система, яка поєднує сукупність правових, організаційних, управлінських, технічних та інших заходів, відповідних спеціалістів для захисту бізнес-інтересів комерційної структури.

З огляду на очевидну потребу посилення сфери безпеки українського бізнесу актуальною є потреба чіткого визначення ролі й місця підприємництва не тільки як замовника послуг безпеки, але і як суб’єкта організації цього специфічного ринку. Нажаль, можна констатувати, що тільки невелика частина власників, керівників, менеджерів володіє сучасними знаннями щодо технології безпеки та підтримує їх в процесі здійснення господарської діяльності. Більша частина із них не розуміє і, навіть, не хоче розуміти важливості й необхідності завчасного вирішення цих питань. Як наслідок, поширеними є факти, коли попередити загрози або небезпеки по відношенню до їх бізнесу вже запізно. І тоді настає жорстка фаза форс-мажору, що вимагає задіяння потужного морально-психологічного, кадрового, матеріального та іншого ресурсу, без гарантії позитивного вирішення проблеми щодо збереження власного бізнесу.

Треба погодитися, що забезпечення безпеки коштує недешево. Але витрати на подолання реальної проблеми у разі відсутності системи безпеки, як свідчить практика, будуть набагато більшими (не враховуючи морально-психологічних збитків, втрату часу, іміджу та ін.)

Власникам бізнесу слід системно, а не фрагментарно, підійти до організації та координації системи безпеки власної комерційної структури у різних сферах діяльності (інформаційній, технічній, фізичній тощо).

Власники бізнесу та топ-менеджери шляхом представлення завдань службі безпеці повинні постійно відслідковувати та моніторити поточні корпоративні загрози. При цьому власник бізнесу має оцінювати, чи вистачить його компанії фінансових та матеріальних ресурсів, щоб протистояти або хоча б мінімізувати загрози, що постійно зростають та динамічно змінюються.

Багаторічна практика бізнесу переконує: витрати на конкурентну розвідку, інформацію та аналітичні дослідження окупаються багаторазово, адже навіть сама підготовлена ​​охорона і досконала техніка далеко не завжди захищають від неприємностей. Своєчасне звернення до наших експертів допоможе, і вже неодноразово допомагало, багатьом компаніям уникнути моральних і матеріальних втрат.

Читайте також:Запрошуємо на GLOBAL MICE CONGRESS KYIV 202115 компаній отримали членство у Київській торгово-промисловій палатіПрацівники та ветерани галузі машинобудування отримали нагороди до професійного святаВажливі зміни законодавства та аналітика для бізнесу і підприємцівНе лише працювати, а й відпочивати! Комітет жінок-підприємниць відвідав свято «День села Мусійки»Допомагаємо молодому поколінню: Київська ТПП поділилась досвідом зі студентамиЦентр підтримки бізнесу Київської ТПП започатковує проведення індивідуальних зустрічейНовини для бізнесу: добірка від Комітету сприяння малому та середньому бізнесу КТППУкраїна гідно представила свої оборонні потужності на польській виставці MSPO 2021Запрошуємо на круглий стіл «Інноваційні системи охорони периметра об’єктів критичної інфраструктури України: пріоритетні підходи та рішення»

Календар подій

Вересень 2021
ПнВтСрЧтПтСбНд
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права застережені.Розробка сайта - Exipilis