укр eng
 

Новини Київської ТПП

Агрофуд-виробники визначили больові точки та можливості українського експорту “без краваток”

Просування якісної української продукції на зарубіжні ринки – це спільна справа виробників та влади. Саме відкрита дискусія в неформальній атмосфері є дієвим способом визначити больові точки та нові можливості вітчизняного експорту. З цією метою Центр підтримки експорту КТПП спільно з Агенцією Ольги Трофімцевої та Українською агропродовольчою платформою провели неформальну зустріч з експортерами агрофуд-сектору під назвою “Export Without Ties. Rethinking agrofood export”. 

Більше ніж півсотні гостей з різних регіонів України, від Харкова до Львова, обговорили тенденції та можливості в нових умовах світової торгівлі, сформулювали напрямки руху українського експорту на зовнішні ринки.

«Спілкуючись з бізнесом, я бачу безліч недоліків, які проявляються в неготовності відповідати вищим стандартам, вкладатись в певні експортоорієнтовані дії, щоб завойовувати нові ринки. Тому задумка заходу в тому, щоб визначитись де ми зараз знаходимось з точки зору експорту, куди ми маємо прямувати і що конкретно з боку держави і бізнесу буде зроблено в найближчий час», - зазначила Ольга Трофімцева, екс-міністерка аграрної політики та продовольства. 

Важливо, що участь у заході взяли представники уряду. Тарас Качка, заступник Міністра економіки України – Торговий представник України, впевнений, що  в аграрному експорті в найближчі роки зміни очікувати не будемо, що не можна сказати про культуру харчування: «Ми хвилюємося не про те, чи є у нас їжа, а хвилюємось яка вона – безпечна, здорова, довгострокова. Зараз найцікавіше відбувається не в торговій статистиці, а в політиках щодо харчування. Раніше це була прерогатива ЄС, а сьогодні питаннями харчування опікуються всі без винятку – і технологіями виробництва і культурою споживання».

Цікавим меседжем стало те, що в Україні в найближче десятиліття залишатиметься перевагою рослинництво. Експорт продукції з доданою вартістю не зможе наздогнати мільйони тон сировини, тому треба орієнтуватися не на частку доданої вартості в статистиці, а на саме її зростання.

Під час активного обговорення, основними перспективними напрямками експерти визначили ринки Азії, Європи. Особливо, виробникам порадили звернути увагу на Великобританію, з якою, завдяки угоді, за перше півріччя отримали позитивне торговельне сальдо.

На заході також визначили, що експортерам потрібно постійно навчатися, удосконалювати свій продукт, щоб залишатися конкурентоспроможним, користуватися послугами консультантів, сертифікувати свою продукцію. Часто українські компанії до кінця не розуміють хто їх потенційний покупець, що йому потрібно та які його очікування. Підприємці постійно відвідують різні заходи, виставки, однак не використовують потім зібрані контакти, що є великою помилкою. Присутнім нагадали, що маркетинг - це потужний інструмент, який треба використовувати не лише до готової продукції, а й до сировини.

Тарас Качка вважає, що саме ефективність – це і є секрет успіху для будь-якого бізнесу: «У нас всі критикують уряд, чому не продалася моя продукція, але уряд – це частина пазлу, мабуть, не сама важлива. Всі приклади успіху маленьких і великих компаній в ефективності. Апеляції до уряду, до консультантів, до обставин торгівлі, екологічних технологій – це все інгредієнти ефективності». 

Завдяки відвертій дискусії захід показав, що незважаючи на всі проблеми, Україна має компанії, які готові формувати нове обличчя українського агропродовольчого експорту на світовому ринку і презентувати нашу країну як постачальника якісної та інноваційної продукції.

Читайте також:Сердечно вітаємо Вас із Днем машинобудівника!SUNSAY NRGМашинобудування та смарт-промисловість - засідання фокус-групиОсвітня програма «Інвестпроєкти та фінансові ресурси. Практичні кейси»19 вересня 2025 року завершила роботу Генеральна Асамблея Ганзейського Парламенту у Гданську«Підприємство дружнє до родини»Київська ТПП бере участь у Генеральній Асамблеї Ганзейського Парламенту в Гданську«Електронна комерція без кордонів: стратегії зростання онлайн-продажів»Зустріч з Послом ЄгиптуКібер Брама: твоя міць в інтернеті

Календар подій

Жовтень 2025
ПнВтСрЧтПтСбНд
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis