укр eng
 

Юридичний відділ

Що робити бізнесу під час відключення електроенергії та повітряних тривог?

Гаряча лінія Торгово-промислової палати України (ТПП) останній тиждень дійсно гаряча від звернень з усієї України від бізнесу та журналістів із питаннями, що робити, коли неможливо виконати зобов'язання і нормально працювати під час повітряної тривоги чи відключення електроенергії.

 

На жаль, удари по об’єктах електрогенерації приносять не тільки побутові незручності, а й створюють великі проблеми для бізнесу.

 

Кілька практичних порад, як мінімізувати можливі проблеми та збитки у цій ситуації:

 

Перше. Якщо ви розумієте, що не зможете виконати ваші зобов'язання у передбачені угодою терміни, повідомте письмово вашого контрагента про неможливість своєчасного виконання і запропонуйте укласти додаткову угоду з продовженням термінів виконання зобов'язань та корегуванням календарних планів, графіків з урахуванням роботи в умовах воєнного стану. Як свідчить практика часів ковідних локдаунів, 70% таких ситуацій вирішувалися добровільно, за згодою сторін.

 

Друге. Якщо сторони не досягли згоди, або контракт вимагає підтвердження можливих змін, або контрагент – державна структура, де завжди хочуть підстрахуватися якимось документом, це може бути висновок про істотні зміни умов виконання контракту відповідно статті 652 Цивільного кодексу України.

Якщо ваше виробництво може функціонувати з технологічним перервами, коли зупинка внаслідок відключення чи тривоги не впливає радикально на технологічний процес, то достатньо такого висновку, коли є згода сторін або для використання у якості доказу у суді.

 

Третє. Якщо виробничий процес носить безперервний характер і зупинка його унеможливлює, то по статті 14-1, яка визначає обставини непереборної сили, Закону про ТПП України можна на вимогу контрагента отримати сертифікат про настання обставин непереборної сили (форсмажор), який засвідчить неможливість виконання зобов'язань з об'єктивних, незалежних від виконавця причин.

Четверте. Куди і з якими документами йти? До ТПП України або найближчої регіональної трогово-промислової палати.

Список документів для отримання висновку про істотні зміни умов виконання контракту, невеликий: сам контракт, заява у довільній формі, суть бізнес-процесу, сканкопія графіка відключень чи тривог з сайту обленерго, копія повідомлення сторони контракту. За необхідності експерт попросить додаткову інформацію. Інформація із переліком документів, необхідних для отримання сертифікату про форсмажорні обставини є на сайті Торгово-промислової палати України.

 

Отакі прості речі допоможуть уникнути проблем юридичного характеру, штрафних санкцій і цивілізовано пережити непрості часи на шляху до перемоги.

 

Джерело-shcho-robiti-biznesu-pid-chas-vidkljuchennja-elektroenerhiji-ta-povitrjanikh-trivoh-890902.html

Читайте також:Як мінімізувати втрати від повітряних тривог та відключення електроенергіїВідновлюємо видачу Сертифікатів щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)Загальна інформаціяКонсультації з питань аудитуКонсультації в сфері страхування малого та середнього бізнесуКонсультації в сфері оподаткування та податкового плануванняРозробка та експертиза контрактівКомплексна послуга "Безпечна угода"Захист підприємств у Міжнародному комерційному арбітражному суді при Торгово-промисловій палаті України та в інших судових інстанціяхСупроводження виконання рішень іноземних судів в Україні та за її межами

Відділи

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis