укр рус eng
 

Онлайн-журнал

БАРТЛОМЄЙ ПШИБОРОВСКІ : УКРАЇНЦІ МАЮТЬ КІЛЬКА ДУЖЕ ВАГОМИХ ПРИЧИН ДЛЯ ПАРТНЕРСТВА ІЗ ПОЛЬЩЕЮ

Чим саме, на Вашу думку,  українських бізнесменів сьогодні приваблює перспектива працювати в  Польщі?

Мені здається, для того є кілька приводів. Крім інших: стабільна юрисдикція з про-бізнес підходом (немає валютних обмежень, немає обмеження 90 днів для закриття транзакції, вільний доступ до всіх валют), можливість реєстрації фірми під будь-який вид діяльності, реальне повернення ПДВ, доступ до об'ємного ринку Польщі та інших країн ЄС без обмеження, можливість кредитування грантами з ЄС, можливість отримання ВНП. Крім того, наші бізнесмени досить швидко знаходять спільну мову, і є хороша атмосфера для розвитку співпраці.

Чи зріс інтерес до Польщі з боку українських підприємців після підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС?

Рішуче так. У цьому контексті неможливо забути про війну на сході України, з якою пов'язані обмеження доступу для українських продуктів в РФ. Українські підприємці швидко зрозуміли, що, якщо вони хочуть розвиватися, то немає іншого вибору, окрім як вийти на ринки ЄС. Угода Україна - ЄС, тобто: нижчі ставки мит на ввезення багатьох категорій продуктів в ЄС, прискорив весь процес.

Які галузеві українські підприємства встановлюють партнерські відносини з Польщею?

Спочатку це були фірми з галузі харчової, сільськогосподарської та будівельної промисловості, але зараз я помітив і підприємців з галузей упаковки, IT і технічних. У Познані знаходиться найбільша торгова виставка в Польщі (Targi Poznanskie), де протягом року проходять виставки компаній з різних галузей, і в кожній з них можна помітити участь українських фірм. На рівні держави розвиваються енергетичні проекти і розробка зброї. На цій основі можна сказати, що між Польщею і Україною на кожному рівні розвиваються плідні взаємини.

Наскільки складно юридично оформити бізнес іноземцю в Польщі?

Абсолютно не складно. Немає обмежень для іноземців у відкритті ТОВ у Польщі. Громадяни України можуть бути як засновниками, так і членами правління в польських товариствах. Щоб відкрити ТОВ у Польщі, немає потреби навіть приїжджати до Польщі, досить довіреності, оформленої в українського нотаріуса і перекладеної в Польщі; такий повірений може вирішити всі питання. Однак, щоб відкрити рахунок у польському банку, потрібен підпис користувача рахунку в відділі банку.

Яких основних помилок припускаються українські компанії при освоєнні нових ринків?

За власним досвідом можу сказати, що більшість помилок виникає через те, що на рівні менталітету українці і поляки схожі, але бізнес-культура, споживчий менталітет і організація дуже сильно відрізняються; часто українські фірми про це забувають. Приклад з юридичної області: щоб отримати деякі рішення польських органів, потрібно просто почекати, прискорення процедури грошовою винагородою - це дуже погана ідея. Щодо упаковки продуктів: полякам подобається інший вид, інший стиль, аніж українцям, не можна залишати написи продукту кирилицею; крім того, часто краще змінити назву продукту - не все, що добре звучить українською, настільки ж милозвучне польською. Щодо відкриття компанії в Польщі: іноді українські засновники зволікають з відкриттям фірми в Польщі, і коли знайдуть партнера в ЄС, виявляється, що європейські фірми хочуть торгувати тільки з компанією, зареєстрованою в ЄС. Тоді починається процес відкриття фірми і прагнення зробити це протягом 1 - 2 днів (що не є реальним). Іноді українські підприємці починають раніше торгувати з ЄС через свою фірму в Україні, але з різних причин не закривають транзакції протягом 90 днів, і, в результаті, весь процес вирішення такого питання (валютний контроль і т.д.) коштує дорожче, аніж відкриття фірми в Польщі. Одне з основних завдань нашої компанії - допомагати уникати подібних помилок.

Чи не сприймають польські підприємці українських бізнесменів як конкурентів?

Мені здається, що українські фірми ще не займають таких позицій, щоб говорити про них, як про конкурентів для польських. Для українських компаній зараз це перш за все час вивчення стандартів, бізнес-менталітету і ринку Польщі. Польські підприємці в областях, наприклад, будівництва, IT або HR шукають партнерства з українцями, для польської фірми такі працівники - більш конкурентні, для українців - це можливість отримання досвіду, який дозволить в майбутньому розвивати в повній мірі власні проекти.

Які ви бачите перспективи партнерства між Україною і польським бізнесом?

Я впевнений, що перспективи партнерства між нашими країнами дуже хороші. Так, як Польща на початку 90-х років відкрилася для співпраці з Німеччиною, і на цій основі вивчила європейські стандарти, бізнес-менталітет, обслуговування нових технологій і, що найголовніше, польські підприємці усвідомили, що можуть продавати за кордоном свої, вироблені в Польщі, продукти, без комплексів та перешкод. Так зараз українські фірми можуть отримати безцінний досвід в Польщі. Такі польські фірми, як Solaris (автобуси), PESA (поїзди, трамваї), Drutex (вікна) або Comarch (IT) стали синонімом дуже якісних продуктів і послуг. Протягом декількох років, я впевнений, ми почуємо і про успішні українські фірми на ринку ЄС. Сподіваюся, що це будуть саме фірми, які почали свою діяльність у партнерстві з Польщею.

http://spslaw.pl/

Читайте також:Страховий захист бізнесуОЛЕНА ЛЕЩИНСЬКА: «Щоб іноземний інвестор відчував себе впевнено»ЯКА вона? Натуральна українська косметика?Сучасний «модний» бізнес з глибини віківЯк захистить комплаєнс ваш бізнес?Правила успіхуОльга ДРАЧЕВСЬКА. Експортні акценти сьогоденняВикористання преференцій у торгівлі з країнами ЄСОльга ДРАЧЕВСЬКА: «Експортні питання зараз серед пріоритетів юридичної допомоги нашим клієнтам»«Працювати разом і ми зможемо досягти найбільш амбітних цілей»

Календар подій

Липень 2019
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
тел: +380 44 482-0301
факс: +380 44 482-3966
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права застережені.
Розробка сайта - Exipilis