укр eng
 

Центр медіації

Що необхідно було б врахувати при підписанні колективного договору

 

 

 

Марина Омелінська
Заст.директора з правових питань ТОВ «РоСт»
адвокат, медіатор

 

Врегулювання адміністрацією з колективом підприємства спірних питань у процесі підписання нового колективного договору є відповідальною та трудомісткою місією.

А якщо мова йде про колективний трудовий спір — то це вже неврегульовані розбіжності між адміністрацією (власниками) та працівниками підприємства (їх представниками) з приводу встановлення та змін умов праці (включаючи заробітну плату), укладання, зміни та виконання колективних договорів, а також у зв’язку з відмовою адміністрації (власника) врахувати думку виборного представницького органу працівників при прийнятті локальних нормативних актів.

Відповідно до чинного трудового законодавства України у цьому випадку застосовуються примирні процедури, а саме — розгляд колективного трудового спору для його ров’язання примирною комісією, або за участю посередника.

Саме залучення до врегулювання колективних трудових спорів кваліфікованої третьої сторони – медіатора, гарантує справедливість та безпечність розв’язання розбіжностей, яке дає цивілізовані і гуманні засоби для мирного врегулювання конфлікту та збереження трудових відносин.

По-перше, Закон «Про колективні договори і угоди»( с. 11) вказує на те, сторони колективного трудового спора не мають права ухилятися від створення примирної комісії і участі в її роботі, відповідно адміністрація (власник), зобов’язаний прийняти участь у роботі примирної комісії. Судова практика складається таким чином, що якщо адміністрація (власник) не здійснив заходів до створення примирних органів, це вважається ухиленням , і відповідно надає право працівникам, вдатися до страйку, який не буде незаконним.

По-друге, примирна комісія формується з представників сторін колективного трудового спору, виходячи з принципу рівноправності сторін, що відповідає і міжнародним стандартам, встановленим, у п. 2 Рекомендації Міжнародної організації праці (МОП) N 92 "Про добровільне примирення і арбітраж", а медіатор є незалежною особою.

По-третє, рішення примирної комісії має для сторін спору обов’язкову силу і виконується у порядку та строки, встановлені рішенням примирної комісії, а медіацій на угода належить до виконання на основі принципів добровільності та добросовісності сторін.

Отже, медіація є дієвим механізмом вирішення конфліктів. Крім цього, медіаційна процедура менше формалізована, більш гнучка и більше відповідає інтересам бізнесу, та повністю відповідає завданню медіатора – знайти найбільш прийнятне рішення для кожної із сторін.

Медіатор вміє налагоджувати переговори між сторонами, знайомий з психологією вирішення спорів, вміє організувати між сторонами взаємодію і можливість узгодження інтересів сторін.

Медіатор не вирішує спір про право, а лише до допомагає сторонам прийти до узгодження конфлікту - що на сьогоднішній день є більш адекватним бізнес-підходом.

Крім цього, при вирішенні спору за допомогою медіації досягнуті домовленості виконуються сторонами і є більш довговічні та відповідають реальному стану речей.

Читайте також:Центр медіації КТППОновлено Реєстр медіаторів КТППБізнес-медіатори КТПП! Поповнення у Реєстрі!Центр медіації при КТПП разом з Українським центром медіації провели майстер клас на тему "Нестандартні техніки успішних переговорів"Новини від Центру медіації КТППЦЕНТР МЕДІАЦІЇ КТППКруглий стіл «Практичні питання застосування медіації в кредитно фінансовій сфері України».В гостях у КТПП Білл Марш, провідний європейський медіатор, посередник у комерційних спорах в інвестиційному банкінгу, страхуванні.Медіація у трудових правовідносинахЗаконодавці та громадскість обговорюють Проект Закону "Про медіацію в Україні"

Відділи

вул. Б. Хмельницького, 55,
Київ, 01054, Україна
info@kcci.org.ua
Київська торгово-промислова палата.
© 2014 Всі права захищені.Розробка сайта - Exipilis